woensdag 16 januari 2013

Slapen is voor watjes!

Hallo avonturiers!

Ja, daar zijn we weer. De afgelopen weken is er weer hard gewerkt. Onze gezondheid ging ietwat achteruit, want de demo... die moest af! Inmiddels heeft vakantie bij ons een hele andere betekenis gekregen. Het waren weken van slaaptekort, overuren, stress, stress en nog meer stress. Maar gelukkig, het spel is zo goed als af wat betreft game design. Tot diep in de nacht werken, heeft dus toch wat opgeleverd. 


Upgrade van de sprites

Sinds de laatste update zijn er enkele dingen toegevoegd aan het spel. De spelers kunnen nu niet alleen bewegen, maar ook slaan met hun zwaarden en schieten met hun bogen. Hiervoor zijn de Sword en Bow klassen geïmplementeerd. Om ervoor te zorgen dat de speler iets aan deze wapens heeft, is er een Skeleton klasse gemaakt. In deze klasse wordt onder andere gekeken naar collision detection tussen het skelet en de wapens. Als een skelet drie keer geraakt is, is deze verslagen. En om het niet te makkelijk te maken, geldt het andersom natuurlijk ook. Als een skelet een van de spelers raakt, dan verliest die speler levenspunten.


 Stuk code uit de Skeleton klasse

In de HUD hebben we al de belangrijkste dingen neergezet. Het aantal levenspunten is te zien. Verder hebben we de twee items die een speler heeft, laten weergeven op het scherm. Als je bijvoorbeeld pijlen met je meedraagt, zie je ook het aantal pijlen.

 De twee items en het aantal pijlen

Ook is er inmiddels een teamlogo ontworpen. Dit had je waarschijnlijk al gezien. Het logo staat namelijk in de header van onze blog!
 
Binary Adventures
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten